Register    Login    Forum    Search    FAQ    Hovedsiden

Board index » Software » Other Software

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: CWType
 Post Posted: 28 Apr 2009, 08:32 

Da jeg begynte å kjøre test for noen år siden, ble jeg vant til å bruke CT for loggføring. Med Windows versjonen ble det også lagt inn support for paddle, slik at det ikke var nødvendig med en ekstern bug. Da jeg gikk over til Win-test var det et savn at det ikke var tilsvarende bug-funksjon innebygget, og de som lager Win-test mente det var vanskelig å få en god funksjon innenfor Windows miljøet.

Jeg så imidlertid at CTwin og Win-test kunne operere i parallell, så jeg har brukt dette i et par år, både med Win2000 og XP. Da jeg skulle oppgradere en av PC-ene til XP, fikk jeg imidlertid ikke dette til å fungere lenger, så jeg har søkt etter et alternativ.

Et brukbart program er CWType som lages av UA9OSV og finnes på http://www.dxsoft.com/en/products/cwtype/ Dette er freeware. Han har også andre interessante programmer som er delvis free- og delvis shareware.

Den største fordelen med CWType er at det er veldig fleksibelt på interface. Man kan selv velge hvilke linjer en vil bruke for forskjellige funksjoner, slik at det går an å få det til å gå sammen med Win-test, som ikke er særlig fleksibelt. Jeg har ennå ikke testet hvordan det fungerer med USB adaptere. En annen feature er interface mot loggprogram. Dette har jeg heller ikke testet ennå.

Svein -3BO

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

Board index » Software » Other Software