| Author |
Message |
|
LA7MFA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 19 Mar 2008, 16:42 |
|
 |
| Slingshot |
 |
|
|
OK folkens, jeg har skjønt at LA3SG kjører fra Spania. Men er det vits å bruke disse sider som gapestokk?
Det er viktig å skape holdninger men gapestokk er ingen god idee! Fortsetter vi på den måten er jeg redd at vi selv kan havne i den før eller siden. Har vi alle kjørt etter regelboka til enhver tid?
Men noen bør si ifra til ham før han mister lisensen. Det er ikke sikkert han skjønner hvor alvorlig det er.
|
|
 |
|
 |
|
LB1GB
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 19 Mar 2008, 18:15 |
|
|
LA7MFA wrote: OK folkens, jeg har skjønt at LA3SG kjører fra Spania. Men er det vits å bruke disse sider som gapestokk?
Det er viktig å skape holdninger men gapestokk er ingen god idee! Fortsetter vi på den måten er jeg redd at vi selv kan havne i den før eller siden. Har vi alle kjørt etter regelboka til enhver tid?
Men noen bør si ifra til ham før han mister lisensen. Det er ikke sikkert han skjønner hvor alvorlig det er.
Noe av vitsen med et diskusjonsforum er at vi kan diskutere, og hvor vi kan si vår mening. Hvis du mener at det å vise til flere tilfeller av det bla. LA3SG holder på med, ved å linke til flere online logger, er å bruke forumet til gapestokk så synes jeg du tar feil. Vi viser at VP6DX QSO'ene ikke var et engangstilfelle, men mer en måte han kjører på. Jeg kan ikke huske å ha gjort noe lignende og har i hvert fall ikke tenkt til å begynne nå.
|
|
 |
|
 |
|
LA7MFA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 19 Mar 2008, 18:35 |
|
 |
| Slingshot |
 |
|
|
Selvsagt synes jeg det er viktig å avsløre at noen jukser eller bryter loven notorisk på en grov måte. Jeg reagerer bare på mengden av kritikk. Men jeg synes å huske at det var flere norske callsign som ble nevnt...
Selv har jeg ikke kjørt med mitt LA callsign fra utlandet men jeg har sikkert gjort noe dumt en gang jeg og. Jeg har kanskje kjørt en DX QSO for en venn som ba om det, og kanskje noen har kjørt en DX QSO for meg selv uten at jeg spurte om det. Kanskje har jeg kjørt med for høy effekt? Så jeg skal ikke være med å henge ut andre.
L
|
|
 |
|
 |
|
LB1G
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 19 Mar 2008, 19:33 |
|
Joined: 08 Sep 2005, 22:00 Posts: 205 Location: Kristiansand
|
LA7MFA wrote: Har vi alle kjørt etter regelboka til enhver tid?
Alle kan gjøre en feil. Og det er ikke noe problem. Men det er langt fra det å ikke følge regelboken til enhver tid, og til det å drive bevisst juks! Jeg kan ikke se at det å prøve å avsløre juks ikke hører hjemme i diskusjonsforumet. Men skal der skje noe mer, må noen gripe fatt i problemet og samle informasjon systematisk og så sende det til DXCC-desken for vurdering. Juksemakere burde vært diskvalifisert fra DXCC listen. Akkurat som juksemakere i tester bør diskvalifiseres. Jeg har nettop selv skrevet en rapport angående juks i CQ 160m SSB testen, og sendt den til testkomiteen. Play by the rules! 
|
|
 |
|
 |
|
LA6YEA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 19 Mar 2008, 21:57 |
|
 |
| Bow and Arrow |
 |
|
Er i utgangspunktet IKKE tilhenger av og omtale folk som ikke kan forsvare seg, slik at dette ikke blir en "gapestokk" diskusjon. Akkurat DET er jeg enig i Lech. På den annen side viser det seg at juksemakeriet tar dimensjoner jeg i allefall ikke var klar over. Så i stedet for å kalle "subject" det det nå heter, kunne man vurdere å kalle det noe annet ? Det gjelder jo flere enn han...selv om han holder på i "god" stil i skrivende stund jfr de siste qsoene med J8. Temaet er jo spesifikt, dvs at å trekke inn andre ting som gjøres innen hobbyen som kanskje også ikke er helt bra, blir en helt annen diskusjon. Personlig synes jeg dette dog er såpass GROVT overtramp at sier man ikke klart i fra om akkurat DETTE blir det å vise likegyldighet. Kan ikke se noen forskjell mellom dette og at feks en ZL stasjon kjører dx for meg i pacific, som jeg umulig ville klart selv fra LA. Det er på sett og vis en grense for hvor langt "folk med æren i behold" er villig til å la værstingene la holde på videre. Personlig kan jeg nesten ikke tenke meg noe mer lavmål enn denne formen for juksing - jo forresten det måtte være hvis vi fikk en IT9RYH fra LA. DA stiller jeg meg først i køen med avbitertanga !!!!!!  Øystein
|
|
 |
|
 |
|
LA7MFA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 20 Mar 2008, 08:52 |
|
 |
| Slingshot |
 |
|
Jeg tror vi er enige. Dette er så pass grovt og notorisk at det må avsløres og fordømmes. Samtidig må vi passe på å ikke beskylde alle og en hver. Alle kan dumme seg en gang i blandt. Så lenge det ikke er så grovt bør man vente med å komme med callsign og heller adressere temaet generelt. Ha en God Påske forresten! 
|
|
 |
|
 |
|
LA7HJA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 22 Mar 2008, 10:59 |
|
|
MELDING FRA JUNGELTELEGRAFEN SHERLOCK HOLMES MELDER: SER UT TIL SOM DE HAR TATT TEGNINGA DE SOM VAR FRISTET TIL Å KJØRE TOSPANN LIGGER IKKE I DE NYESTE ONLINE LOGGER SOM 5T5DC OG 9X0R
|
|
 |
|
 |
|
LA7HJA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 22 Mar 2008, 11:20 |
|
|
Hei! De som ikke kjører urent trav er velkommen inn på SKYPE DX Gutta chat: ( http://www.skype.com/intl/no/ ) Last ned og install, kobble opp på la7hja_morten og du er med
|
|
 |
|
 |
|
LA7HJA
|
Post subject: Re: Kjører LA3SG fra Spania? Posted: 21 Jun 2009, 11:45 |
|
|
|
Kjører han tospann igjen ? Han er i log på zk2v med begge call.
|
|
 |
|
 |
|